16 Aralık 2017 Cumartesi

ÇEKİLİŞ + Makyaj Süngerlerleri Hakkında Herşey! (Bakımı, Doğru Kullanımı, Uzun Süre Kullanabilmek)


Herkese merhaba :)

Günümüzde en çok kullandığımız makyaj gereçlerinden bir tanesi hiç şüphesiz süngerler. Her makyajımda mutlaka kullandığım olmazsa olmazlardan biri benim için de. Peki doğru kullanımı ve bakımı nasıl olmalı? Biraz bundan bahsedelim istedim.

Öncelikle makyaj süngerleri, eğer bu damla şeklinde olan latekssiz süngerleri kullanıyorsanız, nemli olarak kullanılmak üzere tasarlanmış. Profesyonel makyajlarda kullanılan genellikle üçgen formda olan lateksli süngerler ise kuru olarak kullanılıyor.

Bu latekssiz formdaki genelde damla şeklinde olan süngerler, su ile ıslatıldığından kuru haldeki boyutunun iki katına kadar çıkabiliyor. Bazı markaların süngerleri ıslandığında daha çok şişerken bazıları ise daha az şişiyor. Bu tarz süngerlerin makulu yumaşak olanlar oluyor, yani özellikle çok ucuza satılan taş gibi olan, ıslatınca da şişmeyen süngerler pek işimize yaramayacaktır.




NASIL KULLANILIR?
Süngeri suya batırarak veya çeşmenin altında ıslatarak kullanabilirsiniz. Ben ikinci yöntemi kullanıyorum, çeşmenin altında ıslattıktan sonra önce lavaboda iyice sıkıyorum sonrada bir peçeteye sarıp sıkmaya devam ediyorum. Yani bütün ekstra suyu alıyoruz ki makyajımızı bozmasın, ürünlerin yapısını bozmasın.



Sonrada süngeri sürterek değil, tampon hareketlerle uyguluyoruz. Örneğin instagram makyaj videolarında da sık sık rastladığımız, yüze noktalar halinde fondöten sürüp sonra süngeri sürte sürte yüze yaymak yanlış bir kullanım yöntemi. Sünger ürünün büyük bir kısmını emecektir bu yöntemle. Yine aynı şekilde elimize veya başka bir yüzeye ürünü döküp süngeri içine batırıp yüzümüze uygulamak yine yanlış kullanım yöntemlerinden birisi. Çünkü yine ürünün büyük bir kısmını süngere hediye etmiş oluyoruz.




Doğru kullanım ise, yassı bir fondöten fırçasıyla ten ürününü yüzünüze yayıp sonra üzerinden süngerle tampon şekilde geçmek, ürünü yüze oturtmak ve fazlasını almak şeklinde. Yukarıda ki diğer yöntemlerden de elbette iyi sonuç alınabilir ama dediğim gibi bu durumda çok fazla ürünü heba etmiş oluyoruz.

Süngeri kullandıktan sonra yıkamanıza gerek yok, bu süngerin ömrünü azaltacaktır. Kullanmadan evvel yıkamanız yeterli. Fakat ürünü kullandıktan sonra MUTLAKA açıkta bırakarak, bir kutunun içine oturtmadan, çekmeceye kaldırmadan, kalorifer vs üstüne koymadan, makyaj çantanıza koymadan masanın üstünde açıkta bırakıp kendi halinde kurumasını sağlamak gerekiyor. Aksi durumda süngeriniz küflenebilir. İşte sosyal medyada dolaşıp duran süngerim küflendi, süngerimden böcek çıktı vb. temalı videoların sebebi tamamen kullanıcı hatası. Bugüne kadar onlarca sünger değiştirdim, bir çok markanın ürününü denedim hiçbir süngerim küflenmedi. Çünkü daima süngerimi açıkta bıraktım ve o şekilde kendi kendine kuruttum.

SÜNGER TEMİZLİĞİ NASIL OLMALI?
Süngeriniz kirli şekilde kuruduktan sonra, kullanmadan evvel nasılsa ıslatacağınız için temizliğini de o esnada yapabilirsiniz. Böylece masanın üzerinde süngeriniz toz toplamışsa bunu yüzünüze sürmemiş olursunuz. Sünger temizliğinde bir çok ürün kullanılabilir. Beyaz sabun, Beauty blender'ın katı veya sıvı temizleyecileri, muhtelif markaların makyaj fırçası temizleme jelleri, bulaşık deterjani vb. Fakat bunların bir çoğu ürünü yıpratabiliyor.


Örneğin bulaşık deterjanı süngeri evet tertemiz yapıyor ama ömrünü inanılmaz kısaltıyor ve kısa sürede parçalanmasına sebep oluyor. Ben genelde beyaz sabun yöntemini kullanıyorum. Süngerimi suyun altında beyaz sabuna sürterek yıkıyorum. Zaten beyaz sabun makyajı çözen bir ürün olduğundan süngerim de ak pak oluyor :) Herhangi bir yıpranma gözlemlemedim hiç.


Yine sosyal medyada gördüğüm enteresan yöntemlerden birisi süngeri bir kaseye koyup, mikrodalgada pişirme yöntemi. Mikroplar ölsün diye yapılıyormuş. Sünger neden mikroplandı ki arkadaşlar? Masanızın üstünde temiz şekilde duracak. Ellerinizi yıkamadan zaten makyaj yapmamanız gerekiyor. Dışarıdan aldığınız makyaj malzemelerini ıslak mendille, antibakteriyel bir jelle vb. dezenfekte etmeden zaten masanıza koymamanız gerekiyor. Çünkü dışarıda ona üretimde, satışta, mağazada onlarca kişi dokunuyor. Siz örneğin paraya dokunuyor ona dokunuyorsunuz. Bu ürünü temizlemeden masanıza koyar ve sonra kullanmaya başlarsanız yüzünüzde sivilcelere merhaba demeniz çok olası. Yani zaten temiz ellerle makyaj yaptığınız, süngerinize temiz ellerle dokunduğunuz ve yüzünüze sürmeden evvel sabunla yıkayıp kullandığınız için süngerde birikmiş bir bakteri olmayacak ve yüzünüze herhangi bir etkisi de olmayacaktır. Bu tarz ısıya maruz bırakma yöntemi de yine süngerinizin ömrünü kısalttığı gibi, yapısını bozacaktır. Ve küflenmeye açık bir hale getirebilecektir. Ve tekrarlamakta fayda var süngeriniz kirliyse üzerinde fondöten, kapatıcı vs varsa lütfen temizleyici ile yıkamadan kullanmayın. Mutlaka temizleyip öyle kullanın, kirli süngeri sadece ıslatıp yüzünüze sürmek yine hem hijyen açısından size zarar verebilir hemde iyi bir sonuç vermeyecektir.

Piyasada onlarca markanın, onlarca çeşit makyaj süngeri var. Bazıları çok yüksek fiyatlı bazıları ise çok düşük fiyatlı. Fiyatına göre değil de kalitesine ve özelliklerine göre seçmek en güzeli. Örneğin Dior'un makyaj süngeri hayatımda kullandığım en kötü süngerlerden biriydi çünkü taş gibiydi. Keza Anastasia Beverly Hills'in süngeri de kafanıza atılsa kafa yaran cinsten. Sünger çok lastikimsi bir yapıda olmamalı sıktığınızda veya çok sert yapıda. Islattığınızda aşırı şişmemeli (bu çok ürün emeceğini gösterir) makul bir seviyede seçmeli. H&M markasının ve Nascita'nın uygun fiyatlı güzel süngerleri var. Benim favori süngerlerim ülkemizde satılmaya başladığı 2015 baharından beri beauty blender. Bir sünger en az 3-4 ay kullanıldığı ve uygulama olarak diğerlerine göre ciddi olarak fark ettirdiği için ben sünger olarak bu markayı tercih ediyorum. İndirimlerde de oldukça uygun fiyatlara alınabiliyor artık, bu açıdan eskisi kadar göz korkutmuyor diye düşünüyorum. Şu an hatta Beauty Blender resmi sitesinde orijinal BB olmak üzere bir çok süngerde indirim var.


SİZE HEDİYEM VAR!

Makyaj süngerlerini o kadar anlatmış ike size de bir hediye vermek isterdim. Beauty Blender'ın 199,90 TL değerinde ki "BLENDER FOR ALL SEASONS" sünger setini birinize hediye etmek istiyorum. 

Çekilişe katılmak için bu blog yazısının altına yorum bırakmanız yeterli. (Youtube çekilişleri gibi google hesabınızla giriş yapıp yorum bırakılıyor.) 


Çekiliş 24 aralık'ta sona erecek.


Sevgiler.

2.302 yorum:

  1. Yazılarınız çok faydalı sizi seviyoruz ❤️

    YanıtlaSil
  2. İlk yorum☃️☃️☃️ Lütfen artık bana çıksın bi çekilişi de ben kazanayım🙈🙈🙈

    YanıtlaSil
  3. En sevdiğim makyaj malzemesi diyebilirim �� süngerler olmadan makyaj eksik kalıyor sanki ❤️

    YanıtlaSil
  4. Yeni yil yeni beauty blender ��

    YanıtlaSil
  5. yaa benim de olsa keşke 🙈🙊🙉

    YanıtlaSil
  6. Yaaçok guzellerrr☺💔❤💟😍👄

    YanıtlaSil
  7. Lütfen Bana çıksıın :)

    YanıtlaSil
  8. Size bayılıyoruzz ������


    YanıtlaSil
  9. Çoooook güzeller ❤️😍

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Makyajın olmazsa olmaz parçası😍

    YanıtlaSil
  12. Bir kere şanslı olsak����‍♀️

    YanıtlaSil
  13. Severek takip ettiğim tek blogger ❤️💎

    YanıtlaSil
  14. en en en güzel sünger ❤❤❤❤

    YanıtlaSil
  15. Katılıyoruum 😍❤️ İnstagram hesap:kavindesign

    YanıtlaSil
  16. Çok faydalı çok güzel çok tatlı yazılar 💕

    YanıtlaSil
  17. Ya bunlar ne kadarr güzel ��

    YanıtlaSil
  18. En az senin kadar güzel süngerler 😙

    YanıtlaSil
  19. Merhaba,

    Siyah pro olan daimi favorim

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  20. Çok çok çok güzelll ❤️

    YanıtlaSil
  21. Sıkılmadan takip ettiğim paylaşım yapmadığın da merak ettiğim tek blggr sevgiyle🌹

    YanıtlaSil
  22. Of çıkarsa ne sevinirim😇

    YanıtlaSil
  23. Yaaa çokk güzelllerr ❤️������

    YanıtlaSil
  24. Çok istiyorumm💖😍😍

    YanıtlaSil
  25. Bu arada yazınızda her zamanki gibi çok açıklayıcı ve güzel olmuş teşekkür ederiz 😊😘

    YanıtlaSil
  26. ��������������

    YanıtlaSil
  27. Belki çok güzel bir doğum günü hediyesi olur 🙈

    YanıtlaSil
  28. Yazılarınız çok faydalı severek takip ediyorum sizi ❤️��

    YanıtlaSil
  29. Keşke ben bu işe ilk başladığımda da böyle ayrıntılı bir sünger yazısı olsaydı 😅 Ben çözene kadar bir iki sünger feda ettim 😓

    YanıtlaSil
  30. Sünger kategorisinin en başarılısı gerçekten 😌

    YanıtlaSil
  31. Ben de ben de ��������

    YanıtlaSil
  32. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  33. Ellerine sağlık çok güzel anlatmışsın yazılarının devamını bekliyoruz ❤️❤️❤️❤️❤️❤️💁🏻💁🏻💁🏻💁🏻

    YanıtlaSil
  34. Keşke benim olsalar 😆💘💘

    YanıtlaSil
  35. Harika. Hepimize iyi şanslar

    YanıtlaSil
  36. Sayenizde tanistigimiz beauty blenderla sayenizde kavusacagiz galiba😂

    YanıtlaSil
  37. buzamana dek hiic cikmadi.ama "ya cikarsa" umuduyla hep katiliyorum:) en cok kim mutlu olcaksa onu bulsun😊

    YanıtlaSil
  38. Şİmdiye kadar sizin önerdiğinizi alıpta pişman olduğum ürün hiç olmadı, su an öğrenciyim ama çalışmaya başladığımda biraz pahalı ürünleride alıp denemeyi dört gözle bekliyorum. Siz bize hep böyle güsel tavsiyeler verin ve yazılar yazın 👋

    YanıtlaSil
  39. Her zamanki gibi muhteşem bir Fashiolala yazısı😍😍😘♥️♥️♥️

    YanıtlaSil
  40. Faydalı bir yası olmuş

    YanıtlaSil
  41. Umarım bana çıkaar 🤗

    YanıtlaSil
  42. Müthişş 🤶🏼🤶🏼🤶🏼♥️♥️♥️♥️♥️

    YanıtlaSil
  43. İnşallah şans yüzüme güler 😇

    YanıtlaSil
  44. Yazılarında konuşmam kadar akıcı Harikasın 😘

    YanıtlaSil
  45. Bende katılıyorum. Sonuçları büyük merakla beklicem❤️

    YanıtlaSil
  46. 🕺🏽🕺🏽🕺🏽 Katıldımm ❤️

    YanıtlaSil
  47. Köpeğim beauty blenderımı parçaladııı 🤦🏽‍♀️ o yüzden bu çekiliş bana çıkar inş ahahahahah

    YanıtlaSil
  48. Yaaa hediyeniz çok güzel inşAllah nasiplenebilirim 😊😊

    YanıtlaSil
  49. Blog yazilariniz harika 👌❤❤

    YanıtlaSil
  50. Gizeeem seni seviyorum senden hep yeni şeyler öğreniyoruz☘️🐥

    YanıtlaSil
  51. İlk defa bir çekilişe katılıyorum 😂😂😂👍

    YanıtlaSil
  52. Ay bi kere de kader bana gülsün yaaa ��

    YanıtlaSil
  53. İnşallah❤️❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
  54. Nınınıııııı hiç beauty blenderı olmamıştı küçük kızın

    YanıtlaSil
  55. Siz harikasınız ya iyiki sizi keşfette görüp takip etmeye başlamışım.O kadar güzel öneriler,o kadar doğru tavsiyeleriniz var ki inanılmazsınız. ❤❤

    YanıtlaSil
  56. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  57. Çok güzel bi yılbaşı hediyesi olabilir zaten sınavlarım var fashiolala nolur bana çıksın

    YanıtlaSil
  58. mutlu yıllaarr ❤️❤️

    YanıtlaSil
  59. 💗💖❤💚💛💜💙💎💎💎

    YanıtlaSil
  60. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  61. 🧚🏻‍♀️🧚🏻‍♀️

    YanıtlaSil
  62. Allah`ım bu sefer bana çıksın amin 🙏🏻 bu arada
    mutlu yıllar ❤

    YanıtlaSil
  63. Katıldimmm noluyyy bana çıksın artık 💗💎💎💜💜

    YanıtlaSil
  64. Benim olsuunnn 🤗😍😗

    YanıtlaSil
  65. Yorumlarına en çok güvendiğim bloggersın.☺️

    YanıtlaSil
  66. Blog yazılarınız çok güzel 💕

    YanıtlaSil
  67. Çekilişe katıldım 😍❤️💙

    YanıtlaSil

Microblading hakkında HERŞEY - Acıyor mu? Süreç Nasıl İşliyor? Ne kadar kalıcı?

Herkese merhaba, Bu yazıda kendi microblading tecrübemden, yaşadıklarımdan, bana göre iyi bir sonuç verip vermemesinden ve araştırdığım bi...