28 Kasım 2017 Salı

Gece Bakım Kremleri ve Serumları- 1 | Sevdiklerim Sevmediklerim



Herkese Merhaba :)

Instagram'da karakter sınırı olması bir çok ürün hakkında detaylı yorum yapmayı engelliyor. Snapchat ve instagram stories paylaşımları da 24 saat sonra kayboluyor. İşte bu sebeple bazı ürünleri blogda anlatmak istedim. 

Bu yazıda son zamanlarda denediğim veya uzun süredir kullandığım bazı cilt bakım kremlerinden/serumlardan bahsedeceğim. Bazılarını çok sevdim, bazılarını ise gereksiz buldum. 






Sırayla bahsedelim.

* Six Cosmetics "LOVE"  Işıltı Verici Balsam: 
Six Kozmetik geçen sene bir arkadaşımın tavsiyesiyle keşfettim bir italyan markası. Markanın şimdiye kadar ilgimi çeken bazı ürünlerini denedim ve memnun kalmadığım hiçbir ürünü olmadı. En sevdiğim ürünlerinden bir tanesi de bu 6 numaralı ışıltı verici balsam'ı. İçerisinde Hyaluronik asit, E vitamini, rosa mosqueta gibi faydalı içerikler varmış. Etkisine gelirsek, yapısı çok ince, ciltte ağırlık yapmayan bir krem. Sürdükten hemen sonra cilt tarafından emiliyor ve parlak bir görüntü veriyor. Parlak derken simli manada değil, sanki nemli, ışıl ışıl bir cildiniz varmış gibi. Ama yüzünüze dokunduğunuzda yağlı bir hissiyat gelmiyor. Bu sebeple her cilt tipine uygun. İster makyaj altına, ister makyajsız cildinizi canlı ve sağlıklı göstermek için kullanabilirsiniz. Ben özellikle ten makyajı yapmadığım günlerde tercih ediyorum ve yüzünde ne var diyen çok oluyor. Ürünü eczanelerden veya https://sixkozmetik.com/love-kat adresinden alabilirsiniz.

* Estee Lauder - Advanced Night Repair Serum: 
Kozmetikle ilgilenen biriyseniz bu serumu mutlaka duymuşsunuzdur. Serumun vaadi ciltte görünen tüm yaşlanma belirtilerini gözle görülür biçimde azaltması. Malum daha önce ki kolajen yazımda bahsettiğim üzere 21 yaşından itibaren cildimiz bilimsel olarak yaşlanmaya başlıyor. Bu serum düzenli kullanıldığında mimik çizgilerinde gerçekten bir yumuşa sağlıyor. Özellikle alın ve nasolabial çizgilerimde ben bunu farkettim. Aynı zamanda cilt yüzeyini yumuşatıp daha nemli bir cilt veriyor. Yapısı su bazlı, cilt tarafından hemen emiliyor. Sonrasında ise gece nemlendiricinizi uyguluyorsunuz. Hazır yılbaşı indirimleri varken ve estee lauder bu kadar kampanya yapıyorken tercih edilebilecek bir ürün. Estee Lauder markasını satan tüm mağazalardan ve markanın internet sitesinden ürünü alabilirsiniz.


* Bepanthol - Nappy Care Ointment: 
Kendisi benim mucize ürünlerimden bir tanesidir kesinlikle. Özellikle cildiniz kuruysa veya kuruya dönükse, hele ki kış aylarında çok bu sebeple çok mağdur oluyorsanız sizi kurtaracak yegane ürünlerden bir tanesidir bu. Eski adıyla Bepanthene merhem olan bu ürün şu an Türkçe adıyla "pişik kremi" fakat üstünde türkçe yazılar olan ürün içinde zeyitinyağı var. Yani formülü değiştirmişler. Bu sebeple bu üstünde ingilizce yazılar olanı almanızı tavsiye ediyorum. Asıl merhem olan bu çünkü. Ne yapıyor kendileri peki? Cildinizi bebek cildi yapıyor. Gece yatmadan tüm yüze, göz çevresi dahil sürdüğünüzde ertesi güne bebek cildi gibi yumuşacık, neme doymuş, pürüzsüz bir ciltle uyanıyorsunuz. Ben genelde haftada 2 kez gibi bu uygulamayı yapıyorum. Her gün kullanmak çok aşırı kuru bir cildiniz yoksa cildinize fazla gelebilir çünkü. Eczanelerde ve dermokozmetik satışı yapan internet sitelerinde bulabilirsiniz.

* The advanced Q10plusC Anti-Wrinkle + Energy Skin Sleep Cream
Nivea'nın içinde iki ayrı güçlü anti oksidan; Q10 ve C vitamini bulunduran bu enerji verici uyku kremi son dönemde en sık gördüğümüz ürünlerden bir tanesi. Gece maskeleri, kremleri konseptini seven biri olarak içinde c vitamini olduğunu da görünce merakla denemeye başlamıştım. Gece yatmadan 15-20 dakika önce uygulayıp sonra yatıyorum. Sabah kalktığımda yüzüm yağlanmış hissiyle kalkıyorum bu sebeple bir temizleme jeliyle yüzümü yıkamam gerekiyor. Fakat yüzünüz nemlenmiş ve canlanmış şekilde uyanıyorsunuz. Normalde uykusuz kaldığınızda yüzünüz şişen biriyseniz veya yüz üstü yattığınız için, bu krem bunu baya azaltıyor. Denk mi geldi yoksa gerçekten mi öyle diye bir kaç kez denedim fakat her seferinde aynı etkiyi görünce kremden kaynaklı olduğunu anladım. İnternette başka bloglarda araştırma yapınca bir çok kişinin de bu kremi beğendiğini görünce yalnız olmadığımı anladım. Cilt bakım rutininize ekleyebileceğiniz, indirimlerde avantajlı alabileceğiniz bir krem bence. Nivea satan tüm kozmetik marketlerde bulabilirsiniz.

* Madecassol: 
Bu cilt bakım merhemini hepimiz annelerimizden biliriz. Ciltteki yara-bere tedavileri için verilir genelde. Benim bu merhemle tanışmam 2 sene öncesine dayanıyor fakat dermaroller kullanmaya başlayınca aramız iyice sıkı fıkı oldu diyebilirim. Bu cilt yenileyici daha doğrusu deri dokusu yenileyici bir merhem olduğu için yara izlerine, sivilce izlerine yani cilt üzerindeki problemlere iyi geliyor. Bu sebeple bunu rutininize haftada 1 olmak şartıyla dahil edebilirsiniz. Bende genelde ya tek başına ya da bepanthene merhem ile karıştırarak uyguluyorum. Hem yüzünüzde herhangi bir iz varsa onun tedavisini sağlıyor hemde cilt yüzeyini daha güzel bir hale getiriyor. Ama az önce de söylediğim gibi haftada 1'den fazla kullanılmamalı, yoksa cildiniz tahriş olabilir.

* Dior Hydra Life Deep Hydration Serum:
Bir kaç aydır kullandığım Dior markasının bu nem serumu, Hydra life serisinden diğer ürünlerde olduğu gibi naneli bir ürün gibi. Yani yüzünüze sürdüğünüzde bir ferahlama, hafif yanma hissi oluyor. Hassas ciltli iseniz biraz fazla bir yanma :) Her nem serumunda olduğu gibi içindeki HA'nın aktive olması adına hafif ıslatılmış yüze uygulanması gerekiyor. Bir çok kez kullandım ama yüzümde herhangi bir nem katkısı olduğunu, yüzümü nemlendirdiğini gözlemlemedim. Bir daha almam bu sebeple. Dior markasını satan tüm kozmetik mağazalarında bulabilirsiniz.

* Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2%:
Blogda aslında bir Ordinary yazısı var ama güncel tüm ürünleri içeren bir yazı yazsam mı tekrar? Ne dersiniz? Çünkü o listeden sonra denediğim başka ürünlerde oldu. 
Ordinary'nın en popüler ürünlerinden bir tanesi de bu C vitamini kremi. 
C vitamini etkili bir antioksidandır ve L-Askorbik Asidin saf formunun cilt yaşlanmasının çoklu belirtilerini tersine çevirdiği ve cilt yüzeyine uygulandığında cildi aydınlattığı göstermiştir. Ordinary'nın bu ürünü gece yatmadan yüze uygulanıyor. Yüze sürdüğünüzde minik iğneler batıyormuş gibi bir his veriyor. Sonrasında bu his geçiyor, dokusu silikonlu bir makyaj bazı gibi. Ciltte kolayca yayılıyor. Düzenli kulanıldığında cilt dokusunu daha parlak ve aydınlık yapıyor. Benimde bu kış düzenli olarak kullanmak istediğim ürünlerin başında geliyor. Çünkü ara ara kullanımlarda bile etkisini gösteriyorsa, eminim düzenli kullanımda daha başarılı olacaktır. Türkiye'de satışı ne yazık ki yok. Ben instagram'da ki "londradan_kozmetik" sayfasından aldım.

* Biotherm Blue Therapy Cream in Oil: 
Yaz ayları hariç kuru hatta bazen çok kuru bir cilde sahip olan biri olarak, kuru yağlar, yüz yağları, yağ serumlar vs hep ilgimi çeken ürünler oluyor. Biotherm'in bu yağ formundaki nemlendiricisi de görür görmez ilgimi çeken ürünlerden biri olmuştu. Biotherm aynı klasmanda satıldığı diğer markalara nispeten daha uygun fiyatlı ve genel olarak başarılı ürünlere sahip bir marka. Plankton serisini ne çok sevdiğimi ve daha önce çok anlattığımı hatırlayanlar bilir. Bu ürünü de çok büyük bir hevesle kullanmaya başladım ama hani bir yağ formu vardır ya örneğin Kiehl's midnight recovery'i de o yüzden sevmem, cildin üst tabakasında kalır, cilt tarafından tam olarak emilmez. Hah işte o da böyle, cildin üstünde kalıyor sonra da yastığa transfer oluyor gibi geliyor bana. O yüzden bu da beklediğim kadar memnu etmedi beni, çokta etkisini göremedim sanki.


* Biotherm Life Plankton Mask:
Yukarıda da söylediğim gibi Plankton serisi genel olarak çok sevdiğim bir seri, serinin en sevdiğim ürünlerinden bir tanesi de bu uyku maskesi. Ne vaadi varsa yerine getiren bir ürün. Gece sürüyorsunuz, sabaha yumuşacık, nemlenmiş, pürüzsüz bebek bir cilde uyanıyorsunuz. Özellikle özel bir yere gidecekseniz - düğün, dernek - bir gece öncesinde bunu kullandığınızda cildiniz ertesi güne yumuşacık oluyor ve makyaj çok daha güzel duruyor. 

* Gülsha Rose Elixir - Gece:
Gülsha'nın klasik gül iksirini ne kadar çok çok sevdiğimi biliyorsunuz, zaten Gülsha ürünleriyle ilgili ayrı bir paylaşım yapmak istiyorum. Ama gece ürünleri arasında bundan bahsetmezsem olmaz tabi. Az önce bahsettiğim Kiehl's ın ve Biotherm'in ürünü nasıl cilt yüzeyinde kalıp emilmiyorsa bu da aksine cilt tarafından çok güzel bir şekilde emilip, cildi içerisinde HA'nın da yardımıyla nemlendirip, dolgunlaştırıyor. Ürünün içinde rosa damascena - ısparta gülü esansiyel yağları var.

* DR. JART+ Ceramidin™ Liquid:
Valla ben bu işi anlamadım. Bu ürünü öven övene ama ben ekstra hiçbir özelliğini göremedim. Öven bir çok yorum görünce denemek istediğim ürünlerden bir tanesiydi. Yapısı su gibi, içinde 150ml ürün var yani çok bereketli uzun süre kullanabiliyorsunuz. Tüm yüze bir damla yetiyor. Cilt tarafından çok çabuk emiliyor, üzerine kreminizi rahatça geçebiliyorsunuz. Ama ben bu ürünün hiç bir ekstrasını, faydasını göremedim. Bittikten sonra tekrar almayı düşünmüyorum.

Yukarıda birbirlerine benzer etkiye sahip ürünlerden bahsettim, bazılarını bittikçe almayı bazılarını ise almayı düşünmüyorum. Genelde gece cilt bakım rutini için mevsimlere göre olmak üzere 1-2 ürün yeterli oluyor dönüşümlü kullanmak için. Malum cilt bir ürüne alıştığında ilk kullanmaya başladığınızda verdiği aynı olumlu tepkiyi vermeyebiliyor. Bu sebeple rotasyon yaparak kullanmak daha iyi sonuç verebiliyor. Cildi şaşırtıp alışkanlıklarından koparıyoruz.

Hem yakın zamanda denediklerim, hem uzun süredir kullandıklarım, sevdiklerim, sevmediklerim... Komidinimin üzerinde duran gece bakım ürünlerimden bazıları bunlardı. İsterseniz devamını da paylaşabilirim. Lakin göz ürünleri, dudak ürünleri vs onları bu listeye hiç eklemedim. Onları ayrı paylaşımlarda anlatırım diye düşündüm.

Yukarıda da belirttiğim gibi her cilde uygun olan ürünler farklı oluyor. Ben genelde kuru, normal cilde uygun ürünlerden bahsettim. Cilt yapım itibariyle karma ve yağlı cilt ürünlerini yorumlayamıyorum. Ama bu yaz cildim bildiğiniz yağlı cilde dönmüştü eğer gelecek yazda öyle olursa sanırım bir de yağlı cilt dosyası gelir gibi duruyor :)

Yorumlarınızı bırakmayı unutmayın :)

Sevgiler.

6 yorum:

  1. Bepanthol sizce karma hafif yağlı ciltlere uygun olur mu ? Bide göz çevresine sürdüğünüzde bir reaksiyona sebep olma ihtimali sizce nedir ?

    YanıtlaSil
  2. Bayılıyorum sana ve yazılarına gerçekten her konuda bilgi sahibi olabiliyorum sayende :)

    YanıtlaSil
  3. 30 yaşıma varınca Estee Lauder serumu almak istiyorum :D Çok merak ettiğim ürünlerden birisi. Black Griday indiriminde çok istediğim Kiehl’s Midnight Recovery gece serumunu aldım, ben çok memnun kaldım Gizem’cim ❤️ Benim cildimde emiliyor ama gerçekten 3 damladan fazla kullanmamak lazım kesinlikle, 3 damladan fazla kullanılırsa emilmiyor. Gülsha markasının gece yapını o kadar çok almak istedim ki ama maalesef Almanya’da yaşadığım için ulaşamadım. Kiehl’s bitince ona bakabilirim. Bu faydalı yazın ve emeğin için teşekkürler ���� Kalıcı olarak bloğa yazman çok güzel, istediğimiz zaman faydalanırız ❤️

    YanıtlaSil
  4. ben bu gulsha yi cok merak ediyorum nerde bulurum

    YanıtlaSil
  5. Merhaba yazınız için teşekkür ederim.:) sizin fikirlerinize öncelikli olarak çok güvendiğimi belirtmek isterim.Bepanthol baby pişik önleyici kremi kullanmak istiyorum.Yabancı yazılı olanlar artık eczaneye gelmiyormus.Pişik önleyici merhem olan aynısıymış.Fakat siz göz cevresine sürün demişsiniz ama kremin kullanım şartlarında göz çevresinede kullanmayın diyor.Onu sormak istedim.

    YanıtlaSil
  6. Uzun vadede kullandığınız Ordinary ürünleri etkisi hakkında yeni bir blog yazısı çok mutlu eder :)

    YanıtlaSil

Microblading hakkında HERŞEY - Acıyor mu? Süreç Nasıl İşliyor? Ne kadar kalıcı?

Herkese merhaba, Bu yazıda kendi microblading tecrübemden, yaşadıklarımdan, bana göre iyi bir sonuç verip vermemesinden ve araştırdığım bi...